أخبار عاجلة
زلزال بقوة 5.9 درجات يضرب جنوب غربي الصين -

"تسليم أهالي" يحقق إيرادات بقيمة 635 ألف جنيه في شباك التذاكر أمس

حقق فيلم " تسليم أهالي " في ليلة أمس الجمعة،  إيرادات نحو 635،852 جنيه في شباك التذاكر، ليصل بذلك إجمالي الإيرادات بقيمة 22 مليونًا و600 ألف جنيه منذ إنطلاق عرضه في دور العرض بالسينما.

92e2cfd159.jpg
الفنانة دنيا سمير غانم 

 

تفاصيل فيلم " تسليم أهالي"

 

يدور أحداث فيلم "تسليم أهالي" في إطار من الكوميديا، حيث يحكي حول قصة حياة زوجين غير مستقرة، ولكن سرعان ما تنقلب حياة الزوجين رأسًا على عقب، حيث تظهر امرأة في حياة الزوجين وتلاحقهما في كل مكان، وبعد ذلك يضطر الهروب من زوجته السابقة.

 

الفيلم من بطولة:  دنيا سمير غانم وهشام ماجد وبيومي فؤاد ومحمد ممدوح ولوسي ودلال عبدالعزيز وغيرهم، من تأليف شريف نجيب، وإخراج خالد الحلفاوي، وإنتاج شركتي "سينرجي" و"روزناما".

cbc9b4ea10.jpg
البوستر الدعائي لفيلم “ تسليم أهالي ”

 

دنيا سمير غانم وأغنية "عايزة اسيب نفسي"
 

والجدير بالذكر أن الفنانة دنيا سمير غانم قد طرحت أغنية جديدة بعنوان "عايزة أسيب نفسي" على طريقة الفيديو كليب، وذلك على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، حيث تم تصويره  بشكل الرسوم المتحركة، كما ظهر والدي دنيا الراحلان الفنان سمير غانم وزوجته الفنانة دلال عبد العزيز، مما أثار إعجاب الجمهور بالكليب.

 

وجاءت كلماتها كالتالي:

حاسة اني في مود رايق وجديد وبعيد عن كل الناس رامية الحسابات ورا ضهري بعيد ومسلِّمه للاحساس وده وقتي اني اخد وقت اعمل كل اللي بحبه وبس وكلام الناس انساه وماقولش غير إنه كلام الناس انا عايزة اسيب نفسي واسيب الدنيا واغني محتاجة اقعد ويايا شوية ونتكلم عني عن فرحي اللي مستنياه عن يوم عيشته وماقدرش انساه احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع حكايات تانيين مني انا عايزة اسيب نفسي واسيب الدنيا واغني محتاجة اقعد ويايا شوية ونتكلم عنيرعن فرحي اللي مستنياه عن يوم عيشته وماقدرش انساه احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع حكايات تانيين مني احساس في خيالي سنين شايفاه محتاجة ادخل جواه امسك بايديا في ايد قلبي واتمشى شوية معاه اهرب لمكان جوايا بقاله سنين محتاج يتحس ده القلب اما بيرتاح يقدر يخلق في حياتنا حياة انا عايزة اسيب نفسي واسيب الدنيا واغني محتاجة اقعد ويايا شوية ونتكلم عني عن فرحي اللي مستنياه عن يوم عيشته وماقدرش انساه احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع حكايات تانيين مني.

5e009a4776.jpg
البوستر الدعائي لأغنية “ أسيب نفسي وأغني ”

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة الفجر ولا يعبر عن وجهة نظر مصر اليوم وانما تم نقله بمحتواه كما هو من الفجر ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

التالى فوز "حالة خاصة ومسار إجبارى والكبير أوى 8" بجوائز الأفضل من كاس إنرجي