أخبار عاجلة
مفوضية اللاجئين: مصر تستضيف 570 ألف لاجئ سودانى -

أنوشكا: 'ممكن نعمل قصة حياة مجدي يعقوب.. قصة حياتي فيها إيه عشان أقدمها'؟

أنوشكا عن تقديم سيرتها الذاتية: نعمل سيرة مجدي يعقوب أفضل.. قصة حياتي فيها إيه عشان أقدمها؟

أنوشكا
أنوشكا

كشفت الفنانة أنوشكا، في تصريحات صحفية عن إمكانية تقديم سيرتها الذاتية في عمل فني، مؤكدة أنه يجب تقديم سيرة أشخاص خدموا الإنسانية مثل الدكتور مجدي يعقوب.

838cab30bf.jpg

أنوشكا: ممكن نعمل قصة حياة مجدي يعقوب

 

وقالت أنوشكا: ممكن نعمل قصة حياة مجدي يعقوب وناس بيخدموا الإنسانية، إنما قصة حياتي فيها إيه عشان أقدمها؟ ولكن ممكن نعمل قصة حياة صعود أو نجاح؛ لأن الناس بتقلدنا في حاجات وقصة حياتي مكنتش كلها نجاحات ورا بعض وفيه إخفاقات وتعب سنين.

1d7cd74138.jpg

 

وواصلت أنوشكا: أنا اتعلمت من الكبار وشوفت إزاي بيتعاملوا وياريتهم كانوا عايشين عشان ناخد بـ رأيهم، ومنهم سناء جميل اللي لسه بتوحشني القاعدة معاها، وأحنا لازم نهتم بالتعليقات والانتقادات عشان نصلح من نفسنا.

6155636350.jpg

 

أنوشكا تكشف عن رأيها في المهرجانات الشعبية

 

وسبق وكشفت أنوشكا عن رأيها في المهرجانات الشعبية، قائلة: أنا من أنصار الحرية وفي النهاية كل فنان بيقدم اللي شايفه مناسب لنفسه وبيئته، ومنقدرش نغفل المهرجانات الشعبية ولكن الأفضل أننا نمنح الفرصة لكل أنواع الغناء والموسيقى، زي ما فيه مهرجانات فيه كلاسيكي وعندنا مطربين مصريين على الساحة العالمية في فن الغناء الأوبرالي في غاية الجمال.

f3050ea2cd.jpg

 

آخر أعمال أنوشكا

 

ويذكر ان الفنانة أنوشكا قد قدمت العديد من الأعمال التي حققت نجاحا كبيرا، من بينهم مسلسل راجعين يا هوى، الذي عرض في السباق الرمضاني الماضي 2022، بالتعاون مع العديد من الفنانين، أبرزهم خالد النبوي ونور النبوي، ووفاء عامر، وهنا شيحة ونور اللبنانية، أحمد بدير، إسلام إبراهيم، طارق عبد العزيز، سلمى أبو ضيف، مصطفى درويش، اسلام جمال، شريف حافظ، اية سماحة، سلوى محمد على، تميم عبده، عمرو مهدى، نور النبوى، جلا هشام، وقصة الكاتب الراحل أسامة أنور عكاشة، ومعالجة وسيناريو وحوار محمد سليمان عبد المالك، وإخراج محمد سلامة وإنتاج شركة أروما للمنتج تامر مرتضى.

ملحوظة: مضمون هذا الخبر تم كتابته بواسطة الفجر ولا يعبر عن وجهة نظر مصر اليوم وانما تم نقله بمحتواه كما هو من الفجر ونحن غير مسئولين عن محتوى الخبر والعهدة علي المصدر السابق ذكرة.

السابق في عيد ميلادها، تعرف على أبرز المحطات الفنية لـ روجيناالثلاثاء 16/أبريل/2024 - 10:40 ص تحتفل الفنانة روجينا اليوم بعيد ميلادها، وذلك بعد تحقيق نجاح كبير خلال مسيرتها الفنية. في هذا السياق، ترصد “ فيتو ”، خلال السطور التالية، أبرز أعمالها الفنية التى حققت نجاحا كبيرا في الدراما والسينما بدايتها الفنية حصلت الفنانة روجينا على بكالوريوس «المعهد العالي للفنون المسرحية»، وأثناء دراستها
التالى مسلسل إمبراطورية ميم الحلقة 21.. هاجر السراج تترك رسالة لخالد النبوي